*ingin merancang keluarga tapi bosan dgn kaedah perancang keluarga moden yg menGEMUKkan? *bermasalah senggugut yang melampau setiap kali period??? *Anda bermasalah period tak normal/teratur?? *MAB..jawapan kpd permasalahan anda

Monday, December 14, 2009


KHASIAT & KEGUNAAN MAB :

1. Sebagai perancang keluarga bagi yang ingin menjarakkan kehamilan / family planning.
2. Merawat masalah dalaman wanita seperti masalah keputihan, kegatalan dan bau yang tidak menyenangkan.
3. Dapat merapatkan faraj bagi wanita selepas bersalin
4. Dapat memontokkan dan memejalkan kembali otot payudara.
5. Dapat menghangatkan dan mengeratkan hubungan suami isteri.
6. Dapat memanaskan badan terutama bagi wanita selepas bersalin.
7. Melancarkan peredaran haid setiap bulan
8. Membuang darah-darah kotor dan toksin dalam badan
9.Menyihatkan badan disamping menambah tenaga sepanjang hari
10.Dapat mencantikkan kulit selepas pengeluaran toksin di dalam badan
11. Mempertingkatkan kembali imum ketahanan badan, dimana badan menjadi sihat, segar dan kuat tiada lagi masalah seperti tidak bermaya atau tidak larat.
12. Melegakan perut kembung dan masalah angin di dalam badan
13. Melawaskan pembuangan air besar
14. Mengawal selera makan dan menurunkan berat badan
15. Mengurangkan kesakitan ketika haid (senggugut)
16. Mengurangkan risiko penyakit kanser dimana maajun warisan keluarga ini adalah 100% dari bahan tradisional jadi tiada langsung penggunaan bahan-bahan steroid dimana ia adalah salah satu kepada faktor penyebab penyakit kanser
17. Dapat melangsingkan badan bagi yang mengamalkan diet. Ini kerana akar-akar kayu ini bertindak sebagai penyikiran bahan-bahan toksin di dalam badan. Jadi badan menjadi ringan dan segala lemak dapat disingkirkan.
18. MAB memerlukan air untuk merawat dalaman wanita. Apabila wanita menyusu minum sekurang2nya 8 gelas sehari, secara tak langsung dapat menambahkan air susu bagi wanita yang sedang menyusukan bayi.
19. MAB membantu melambatkan proses menopous yang mana ditakuti oleh semua golongan wanita..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


MAB membantu merawat dalaman kita spt bersihkan darah kotor spt period atau nifas yg tidak keluar dgn lancar semasa kita pantang atau gugur begitu juga period yg tdk lancar ia kan lancarkan.

Bila MAB Bertindak Balas?
Ia bergantung pada body masing ada yg 1 btl pertama, period dah jadi kelam kabut spt keluar dgn banyak/sikit atau dlm tempoh yg panjang jg keluar dgn jumlah yg byk spt berketul2.Ramai jg yg dtg 2 kali sebulan.Warna darah kotor ni jg keluar dlm pelbagai color spt hitam,coklat atau tdk merah terang.
Proses tindak balas ini juga bergantung kpd body masing-masing ada hanya 2 bln, 3 bln ada sehingga 6 bln dan ada yg lebih.

Kesan/Khasiat MAB Selepas Tindak Balas 

1.Badan menjadi ringan, dpt bergerak aktif.Lebih bertenaga dan mudah menyelesaikan kerja2.
2.Kulit muka menjadi cantik, licin,halus, gebu dan cerah.tiada lg jerawat atau jeragat/pigmentasi.
3.Badan menjadi kurus,kesan dr singkiran lemak,angin atau toksid bersama proses tindak balas tadi.
4.Perut menjadi kempis dan tidak mengebeh selepas singkiran toksid.
5.Hasil dari tindak balas ini jg membantu mengembalikan kelangsingan berat badan yg ideal.Amat di galakan utk ibu2 yg bersalin anak pertama.Proses kelangsingan lg cepat berlaku.
6.Memejal dan menegangkan payudara, kandungan herba dr MAB dpt membantu mengembalikan payudara idaman semua.Kepada sesetengah ada yg mengalami rasa tindak balas spt sakit/dengut2 pada payudara.
7.Bertenaga, diakui semua yg telah mencuba MAB mmg bertenaga spt dpt berjaga lebih lewat dr mlm2 sebelum mengambil MAB.Malah dapat memberi tenaga yg lebih dalam mengurus kerja2 rumah selepas penat bekerja.
8.Tidak mengantuk di siang hari walau pun kurang tidur di mlmnya.Cth: ramai ibu2 yg menyusu baby terpaksa bangun berkali-kali malamnya utk menyusu baby.
9.Kandungan MAB dapat melancarkan pengaliran susu ibu dgn banyak.Malah tiada efek kpd baby, perlu minum air yg banyak setiap hari.
10.Yang istimewanya rumusan kandungan MAB meningkatkan SEKS, malah rasa yakin dan gembira lagi sebab ia jg berfungsi sebagai family planning.Tiada rasa risau selapas bersama dan tak perlu melakukan senaman lagi selepas itu.
11.Merapat dan mengetatkan rahim - Ini di akui oleh semua yg telah mengamalkan MAB.Tak ada sesiapa pun yg tdk mendpt pujian dr suami selepas makan MAB.Ramai yg terpaksa tambah bajet bulanan utk membeli shampoo lebih.....malah dpt menyelamatkan rumahtangga yg hampir musnah selepas terkena 'panahan' MAB.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SIMPTOM AWAL/SEMENTARA TINDAK BALAS RAWATAN MAB

Buat anda yang baru mengambil MAB... berikut disenaraikan antara tindakbalas proses rawatan MAB.. (hanya segelintir sahaja yang mengalami simptom2 ini)
>>Period menjadi lintang pukang..-period mungkin akan berlanjutan lebih dari 7 hari...
-ada juga kes yang period datang 4hari.. then stop 2 hari.. then datang semula..
** pada masa ini MAB dalam proses merawat darah kotor dalam peranakan..dan darah tu dikeluarkan melalui period..
>>Rasa mengatuk...-selalunya akan di rasai pada yang mengambil MAB pada waktu pagi..
-pada yang ambil malam... tentu tak perasan simptom ni sebab lepas makan MAB.. memang nak tidur.. hehehe..

>>kerap kencing/buang air besar/ kentut....
**MAB tengah buat angin dan toksin la tu...

>>pening kepala
-adakalanya boleh membawa sampai demam
**MAB ni agak panas.. so disarankan banyakkan minum air masak.

>>rasa berdenyut pada payu dara...-ada yang berasa denyutan yang menyakitkan sehingga tak boleh nak pakai baju dalam**situasi begini selalunya di alami jika kita hampir didatangi period..begitulah juga dengan MAB.. bermakna, MAB sedang merawat tubuh kita
** salah satu fungsi MAB.. menegangkan payudara.. so denyutan tu bermakna.. payudara semakin menegang.. wow.. mengancam la lepas ni.. hehehe
***NAMUN ANDA TAK PERLU RISAU KERANA SIMPTOM-SIMPTOM INI HANYA SEMENTARA... tempohnya bergantung pada tahap kesihatan dan ketahanan tubuh masing-masing...
OLEH ITU... diharap semua pengamal-pengamal MAB dapat bersabar terhadap tindak balas rawatan MAB ini...
setiap usaha itu perlu ada kesungguhan untuk mencapai tahap kejayaan yang diinginkan...
INSYAALLAH... 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MAB SEBAGAI FAMILY PLANNING SEMULAJADI
Dari segi saintifiknya bagaimana MAB boleh bertindak sebagai family planning........
1) Apabila kita makan MAB ianya ia akan meningkatkan temparature (suhu) badan dalam tempoh 24 jam. Suhu ini akan membuat satu invironment pada sekitar rahim kita (tempat pertemuan benih lelaki n perempuan) dimana pada suhu ini ianya akan membuatkan benih lelaki dan perempuan tidak aktif untuk bercantum (persenyawaan) untuk membentuk embrio (janin). Dengan kata lain chances utk pregnt adalah zero pada suhu ini.


2) Untuk pengetahuan dari ilmu kajian biologi benih(ovum) yg dihasilkan cuma ada hayatnya (umur) sehingga 24 jam sahaja. Jika benih ini tidak dapat bersenyawa dalam tempoh 24 jam ini maka ianya akan mati sendiri. Ini ada ketetapan umur benih sejak azali lagi yang Allah jadikan.
3) Jadi relate dgn maklumat diatas sebabt u lah MAB hanya dibuat berfungsi setakat 24 jam sahaja. Tujuannya supaya menyamai umur benih. Jadi dlm zon yang tidak selesa tu ia tidak berupaya utk combine dgn couplenya maka lepas tempoh 24 jam ia pun matilah sendiri n pada hujung bulan (time rest 7 hari) ia akan direduce melalui period. Jadi kalau dalam tempoh 24 jam tu kalau ia berjaya combine maka proses persenyawaan akan berlaku dan akhirnya membentuk embrio (janin).... so pregnt lah tu. Coz inilah MAB ni kena makan ikut aturan dgn gap masa yg betul. +/- 2 jam adalah dikira 100% selamat. Jika tak ikut displin ni maka selepas 24 jam suhu badan akan normal dan benih akan kembali aktif n dlm zon yang selesa maybe ia berupaya untuk melakukan persenyawaan maka terpregntlah bagi org yg makan main2/lupa/tak ada displin.

4) So satu biji itulah dose yang betul utk membuat temperature yang tepat. Jika dilebihkan dose nnt blh membawa risiko lain pula kecuali kes lupa shj.So... itulah konsep family planning yg mudah utk difahami. Tidak ada chemical dlm membuat protek just ramuan rempah2 n herba tertentu sudah memadai.

1 comment: